sobota, 30 października 2010

And the winner is...

Film, obok książek, jest moją drugą, wielką pasją. Staram się oglądać nie tylko hity bijące rekordy popularności w kinach, ale też filmy drugorzędne, pomijane przez recenzentów, często niskobudżetowe.

W ramach wyzwania, do którego jakiś czas temu dołączyłam, nie będę miała okazji oglądać mało popularnych dzieł, gdyż lista obrazów, które obejrzeć mogę jest na razie skończona, a może jedynie powiększyć się o jeden film rocznie.
Wyzwanie filmowe "Oskary" jest zatem wyzwaniem bezterminowym, a zarazem bardzo atrakcyjnym. Zgodzę się oczywiście z głosami, iż Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej wybierając rok rocznie wśród wiosennej aury Najlepszy Film, nie zawsze kieruje się jego doskonałością, kunsztem, czy po prostu głosami krytyków. Niekiedy wyróżnienia przyznawane są niezrozumiale i głośno krytykowane. Przyznać jednak należy, iż Oskara za Najlepszy Film danego roku zawsze otrzymuje obraz, który na tle innych produkcji wyróżnia się i choćby dlatego wart jest uwagi.


Myślę, że z moją wiedzą na temat filmów oskarowych nie jest znowu tak źle. Oczywiście dużo brakuje mi do doskonałości, ale do tej pory obejrzałam:

* Slumdog. Milioner z ulicy (2009)
* Władca Pierścieni: Powrót Króla (2004)
* Piękny umysł (2002)

* Gladiator (2001)

* American Beauty (2000)

* Zakochany Szekspir (1999)
* Titanic (1998)

* Braveheart - Waleczne Serce (1996)
* Forrest Gump (1995)
* Lista Schindlera (1994)

* Milczenie owiec (1992)
* Amadeusz (1985)
* Czułe słówka (1984)

* Rocky (1977)
* Casablanca (1944)
* Przeminęło z wiatrem (1940)

W trakcie wyzwania chciałabym natomiast listę swą wzbogacić o następujące produkcje, które otrzymały Oskara w kategorii: Najlepszy Film:

* The Hurt Locker. W pułapce wojny (2010)
* Infiltracja (2007)
* Miasto gniewu (2006)

* Chicago (2003)
* Angielski pacjent (1997)

* Wożąc panią Daisy (1990)
* Rain Man (1989)
* Czułe słówka (1984) -powtórka
* Sprawa Kramerów (1980)
* Annie Hall (1978)

Ale ponieważ już same nominacje do nagrody za Najlepszy Film są bardzo emocjonujące i niekiedy przegrani wydają się być wygranymi, gdyż zdobywają szerokie uznanie publiczności. Dlatego postanowiłam przyjrzeć się także bliżej filmom, które otrzymały jedynie nominację do Oskara:

* "Rzymskie wakacje" (1953)
* "Życie jest piękne" (1998)

* "Elizabeth" (1998)

* "Erin Brockovich" (2000)

* "Moulin Rouge!" (2001)

* "Gangi Nowego Jorku" (2002)

* "Godziny" (2002)

* "Między słowami" (2003)

* "Królowa" (2006)

* "Lektor" (2009)


Część planu już wykonałam, gdyż obejrzałam kilka filmów figurujących na liście i czekają jedynie na zrecenzowanie. Mam nadzieję, że z dalszą częścią listy również nie będzie kłopotu.

Na koniec pragnę przeprosić, że tak późno ujawniam listę mych planów - wszak dołączyłam do wyzwania już jakiś czas temu. Pozdrawiam wszystkich podejmujących wyzwanie, życzę oczywiście szczęścia i powodzenia, a Wykredowanej dziękuję za wspaniały pomysł.

2 komentarze:

  1. Również przystąpiłam do tego wyzwania, ale od tego czasu wciąż nie miałam okazji nic obejrzeć... Pora nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Futbolowa, cieszę się, że przyjdzie nam dzielić się wrażeniami z filmów.

    To wyzwanie to perełka :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...